Thursday, April 14, 2011

bila cikgu athiqah mengamuk~~~


buat julung kalinya aku mengamuk dalam kelas...
kalo sebelum nie aku marah2 biasa je bila ada yang xhantar buku latihan ikut masa yang aku tetapkan...
arine aku MENGAMUK.....
semalamnyer aku bagi homework mudah je...
bina 8 ayat tunggal bdasarkan kata arah yang diberikan...
AYAT TUNGGAL!!!!!!!...bukan ayat majmuk!!!!!...
ayat tunggal tu bkn tahap tahun 4 dah spatutnyer...huhu...
aku ingatkan suma boleh siapkan cepat...aku suh budak kutip n antar di bilik guru pagi2..
yang dihantar cuma ada 14 buku...lepas rehat dtg lagi 3 buku....still xcukup....
aku suh bagitau bebudak yg xantar yg sape still xhantar kena hukum...
budak yg hantar bagitau..diorg dah khabarkan..tapi yg xantar mjwab smula....
aku bila dah dgr ada yg mjawab dgn relax nyer...huhu....aku angin r....
masuk je klas..kalo sbelum nie aku masih senyum...
hari x...aku hempas beg yang berisi lappy ksyangan aku..
aku dah xkisah!!...lappy x lappy...yg penting darah aku nek smpi kepala....
aku menjerit dgn maha kuatnyer buat kali nie...
aku suh sape yg xantar buku bdiri...aku tanya sorg yg xantar...
kenapa awak xhantar buku...dia jawab " diorg cakap kalo xsiap xyah hantar agi"...
lagi r darah aku naik....nmpk sgt smpi time aku masuk tue masih ada yang xsiapkan keje tue...
BIADAP!!!!!!!!!!!!....aku trus start mgamuk...suma aku maki..aku dah xkira...huhu...
nasib baik r aku masih mampu kawal marah slpas 10 minit maki hamun budak...
aku bagi diorg wat keje..ingat dah malas nak mgajar..
tapi nama pun cikgu...
cam xsedap plak kalo bebudak duk asik btanya benda yg diorg xfaham kat aku..
nak xnak aku mgajar r jugak..
.siap mgajar...bebudak nie ajak bincang pasal wat jamuan tuk majlis perpisahan nanti...
aku yg mood dah baik time tue pun layankan je r...huhu...
bsemangat suma nak wat jamuan..siap dah bagitau mak dia nak watpe..huhu...
sbelum abes waktu mgajar....aku dgr sorang budak cakap...
" cikgu marah sbb cikgu sayang..bukan cikgu benci"....
ye betul tue...kalo cikgu benci..cikgu xkan marah kamu...lantak kamu lah nak watpe pun...huhu...cikgu masuk bagi kerja..pepandai kamu r hidup...huhu..
salah satu sebab kenapa aku malas nak marah bebudak...
sbb bila aku dah marah suara aku boleh didengari satu kwsan sekolah..
kalo mgajar pun kawan aku penah cakap sora aku jelas didengari smpi blok sebelah..
nie plak bila mgamuk.....
dan sejak mengajar dari tahun lepas nie..
aku dah mula belajar tuk hilangkan marah dalam tempoh paling cepat....
aku blajar tuk marah..pandang keluar seketika dan kembali dg mood yg ceria..
demi anak2 murid yg disayangi...
aku xsuka mgajar dalam keadaan yg tegang..kesian bebudak...


p/s----> kesian mereka dimarahi....maafkan saya....

0 serindit berbunyi:

Post a Comment